Tendinta multora de a se "inspira" imitand pur si simplu ideile celorlalti, fara a aduce o contributie personala, a fost si va ramane un subiect controversat in industria evenimentelor festive.
Din acest punct de vedere, furnizorii de servicii - fotografi, formatii, sali de evenimente sau chiar cofetari - ar putea fi impartiti in doua categorii: INOVATORII pasionati de ceea ce fac și IMITATORII, cei care "apreciaza" prea mult creativitatea altora uitand ca pot face lucruri interesante folosindu-si propriile talente.
In cele mai multe cazuri competitia si concurenta sunt in avantajul tau: creste oferta, scad preturile, se imbunatatesc serviciile. N-ar fi o problema daca furnizorii din diferite zone ale tarii si-ar copia produsele si serviciile sau doar s-ar inspira unii de la altii. Problema grava intervine atunci cand concurentii directi, din aceeasi zona si care au acelasi target de clienti se imita si se copiaza unii pe altii reducandu-ti tie, ca mire, varietatea de produse si servicii din care poti alege.
Copierea este in dezavantajul tau deoarece iti fura dreptul la diversitatea alegerii!
Imagineaza-ti ca vrei sa iti cumperi o masina si la orice dealer de masini mergi, vei gasi doar un singur tip de masina de aceeasi culoare. Esti de acord cu mine ca nu asta iti doresti?
Din pacate fenomenul de imitatie agresiva este in continua crestere, iar omogenizarea industriei evenimentelor a dus in mintea multor invitati la nasterea prejudecatii cum ca “toate nuntile sunt la fel”. Daca iti doresti ca nunta ta sa nu mai fie ca toate celelalte, primul pas este sa te opui copierii agresive... alegand inovatorii.
Fii înțelept înainte de nuntă, nu după!
© MAC Florea – The wedding coach